Hotline:
(+100) 123 456 7890

Hotline:
(+100) 123 456 7890

media

Elektronik ticaretin kapsamının sınırları kesin olmadığından ve sürekli geliştiğinden tanımını yapmak oldukça güç olmuştur. E-ticaretin tanımı konusunda farklı ülkelerin farklı kuruluşları tarafından farklı tanımlar ortaya konmaktadır;

WTO(DÜNYA TİCARET ORGANİZASYONU) , mal ve hizmetlerin üretim, reklam ve satış dağıtımlarının telekomünikasyon ağları üzerinden yapılmasıdır.

OECD(İktisadi İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı), sayısallaştırılmış yazılı metin, ses ve görüntünün işlenmesi ve iletilmesine dayanan kişileri ve kurumları ilgilendiren tüm ticari işlemlerdir.

OECD e-ticaret sürecini şu şekilde tanımlamıştır;

-Ticaret öncesi firmaların elektronik ortamda bilgilenmesi ve araştırma yürütmesi,

-Firmaların elektronik ortamda buluşması

-Ödeme sürecinin yerine getirilmesi

-Taahhüdün yerine getirilmesi, mal veya hizmetin müşteriye teslimi, Satış sonrası bakım, destek, vb. hizmetlerin temin edilmesi.

1.    Fiziki mağaza ile online mağaza arasındaki farklar nelerdir?

Fiziki mağazalarda müşteriler bire bir satış görevlisi ile iletişimde olurlar. Aynı zamanda ürünleri deneyip, yakından görme fırsatını bulurlar. Ama e-ticarette durum böyle değildir. Online mağazalarda, kullanıcılar ürünleri internet sitesinden görür, buradaki fotoğraflar ve ürün açıklamaları üzerinden ürünler hakkında bir bilgi sahibi olurlar. 
Tüketici bir ürünü satın almaya karar verdiğinde, ürünü e-ticaret sitesi üzerinden satın alır ve sonrasında da şirket, siparişi verilen ürün ya da ürünler, tüketiciye kargo ile gönderir. Bu süreçte tüketiciler internet üzerinden kredi kartı, havale ya da kapıda ödeme gibi yöntemlerle ödeme işlemlerini gerçekleştirirler.
Teknolojinin gelişmesi ve tüketicilerin satın alma alışkanlıklarının değişmesi, iade ve kargo süreçlerinin kolaylaşması e-ticaret hacminin büyümesinde önemli bir rol oynuyor.

2.    E-ticaret türleri nelerdir?

-B2B (Şirketten şirkete satış)

-B2C (Şirketten tüketiciye satış)

-C2C (Tüketiciden tüketiciye satış)

Ülkemizde yaygın olarak kullanılan e-ticaret sistemleri B2C şirketten müşteriye e-ticaret sistemi, diğeri ise B2C şirketten firmaya e-ticaret sistemidir. İki sistem arasında en büyük fark müşteri kitlesidir. B2C e-ticaret işlemleri firmadan firmaya yaparken, B2C e-ticaret sistemi firmadan müşteriye yapılmaktadır.

3.    E-ticaretin avantajları nelerdir?

-7/24 satış yapma imkanı

-Mesai saatlerine ve tatil günlerine bağımlı kalmadan internetten satış yapabilirsiniz

-Düşük bütçelerle işinizi kurabilme imkanı

-Belli bir konuma bağlı kalmadan satış yapabilirsiniz.

-İnternet erişimi olan ve internetten alışveriş yapan geniş bir kitleye ürünlerinizi satabilirsiniz.

-Dilediğiniz kadar ürünü sitenizde listeleyerek satışa çıkartabilirsiniz.

-Dijital pazarlama çalışmalarıyla e-ticaret sitenizi geniş kitlelere duyurarak, daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz.

-Sitenizi ziyaret eden kişilere, ilerleyen zamanlarda tekrar ulaşarak, onların tekrar sitenizden alışveriş yapmasını sağlayabilirsiniz.

-Süreç daha hızlıdır. E-ticaret paketleri ile hızlıca başlayabilir ve kısa sürede yayına alabilirsiniz. Mağaza kiralama, dekorasyon, düzenleme vb. gibi zaman alan süreçler yoktur.

4.    E-ticaret ihtiyaçları nelerdir?

E-ticaret sistemlerinin bazı ihtiyaçları ve belirlenmesi gereken stratejileri vardır;
-Domain Seçimi:  Akılda kalıcı, kolay okunabilir bir domain seçimi yapmalısınız. Sektörünüzle ilgili kelimeyi veya şirket isminizi domain olarak kullanabilirsiniz.

-Sunucu: E-ticaret sisteminizi yayınlamak için güçlü ve güvenli bir sunucuya sahip olmalısınız.
-Ödeme Yöntemleri:  E-ticaret sisteminizde ödeme yöntemlerini belirlemelisiniz. (kapıda ödeme, kredi kartıyla ödeme, ortak ödeme sistemleri vs...)
-E-ticaret Sistemi: Güçlü alt yapıya sahip, geliştirilebilir, ihtiyaçlarınıza tam anlamıyla cevap verebilen bir e-ticaret sisteminiz olmalı.
-Tasarım:  E-ticaret sistemi tasarımınız şirketinizi yansıtan, kaliteli ve son trend tasarımlar olmalı.
-Güvenlik Sertifikası:  Müşterilerinizin güvenliği için e-ticaret sistemlerinde güvenlik sertifikası (SSL) olmalıdır.

5.    E ticaret sitesi kurmak için şirket kurmak zorunlu mu?

Evet, zorunlu. Özellikle kredi kartı ödemeleri alabilmeniz için bankalarla anlaşma yapmanız gerekiyor ve bu noktada da bir şirket olarak bu anlaşmaları yapmanız gerekiyor. Bunun yanı sıra Türkiye Cumhuriyeti vergi sistemi ve uygulamaları gereğince de internet üzerinden satış yapan kişi ve kurumların vergi yükümlülükleri doğmaktadır. Bu sebeplerle de internet üzerinden satış yapabilmek için bir şirketinizin olması gerekmektedir.

 

İlgili Makaleler
İlgili Ürünler
Yorumlar: 0
Yorum yok
Bir yanıt bırakın

Lütfen gerekli alanları doldurunuz. İşaretli alanlar gereklidir.*